mr nuff

Wednesday, 8 February 2012

chinese new year, maulidur rasul , thaipusam. 1 malaysia

alhamdullilah dah masuk bulan baru bagi tahun 2012. ramai orang cakap tahun nie dunia akan berakhir?? ade asteriod sebesar bas akan hempas bumi la ape la. ape pun semua tu kuasa Allah swt. kita perbanyakan ibadah seolah-olah akan mati esok hari. tapi tanda-tanda kiamat kecil semua dah berlaku. macam-macam benda dah berlaku zaman nie. semua tu menunjukan kebesaran-NYA. oke dah. semua benda tu korang sedar la sendiri. aku bukan baik sangat cuma kadang-kadang kesedaran tu datang seiring dengan umur yang semakin matang.


ape aku nak cerita sebenarnye nie? selalunya entry aku nie takde kena mengena dengan intro aku yang kat atas tu. well intro aku memang selalu lari tajuk. but who caresss! selalunya masuk bulan baru nie mesti ramai suka kan. gaji baru masuk. untung-untung dengan bonus  Chinese new year macam dekat tempat aku practical ni. tapi aku tak dapat la bonus tu. nama pun practical nak bonus celah mana. kira oke la jugak bos bagi ampau RM 10 sorang. tapi kalau tambah '0' kt belakang tu lagi best..heee :)


macam aku pula tak sempat elaun masuk aku dah shopping. tempat biasa aku pergi semestinya al-ikhsan. time ngantuk pun bole luas je biji mata kalau dengar shopping. tapi bulan nie aku takde la over shopping. rm 200 je.ciput je kan bajet aku.bole lah beli sehelai dua baju..kau agak aah duit rumah sewa lagi nak kena bayar. makcik rumah sewa tu pula tepat je 1 feb 2012 terpacak je kat rumah tu. ayat dye " makcik saje je datang tengok-tengok korang". konon! whatever la makcik sooner or later tetap kena bayar juga kan.



then bila da habis shopping and duit untuk enjoy-enjoy pun tinggal berape sen je untuk satu bulan tu kiteorang (actually aku and fadhilah je) pun lepak-lepak je la tepi pantai. situ je tayah keluarkan duit. bertenggek la macam orang takde rumah ambik-ambik angin. ade orang cakap tak elok anak dara keluar malam-malam tapi time malam je lah kiteorg free. pagi hingga petang kena keje. tak kan la balik keje duk rumah then esok gi keje balik. memang takde life lah.



berbekalkan coklat dove dark chocolate dan air sirap limau kegeraman fadhilah kiteorang duduk situ sambil tengok bulan, bintang, jambatan pulau pinang  sambil sembang kosong. buang masa! tapi best. ape yang best aku tataw la. angin malam kot yang best.



muka tak leh blah.tapi malam tu malam minggu. hari ahad tak silap aku. nak pula hari isnin tu ramai tak keja. public holiday maulidur rasul. tapi kteorang tetap keja. ayat masing-masing cakap nak ponteng keja tapi alih-alih pegi juga. tapi paling tak tahan tu thaipusm pun kteorg tak cuti. 


status paling menarik aku rasa untuk kengkwan aku yang cuti panjang. and ayat aku just UNTUNG LAAA!!! sape yang cuti tu. muka ketara jelez..(_ _*) huhuhu.


#ape pun selamat menyambut thaipusm bgi agama hindu dan salam maulidur rasul untuk semua umat islam.

4 comments:

somoon said...

Kunjungan pagi. nice entry. Semoga Suksess Selalu.

LuVidA^^ said...

nice blog. salam knl.. :)

yad'z said...

spent duit dengan bijakkk. ehhee

azila abdullah said...

somoon:tq :)

luvidaa: salam ^^

yadz: hehe xde la bijak sngt..kdang2 tataw duit abis pegi mna